Příčina přezkoumání se mi jeví jako zcela zřejmá - jen není předmětem tohoto vlákna... (viz výše).
Co se týče blatníčků, vidím to takhle:
1) blaníku s nejistým náletem (akro/dvojí/sólo, ale dohromady jen necelých 3000 hodin) upadlo za tragických okolností křídlo díky únavovému lomu v pásnici hlavního nosníku.
2) výrobce vydal bulletin, kde další provoz typu podmínil prohlídkou sporné loaklity lupou o 6-tinásobném zvětšení technikem aeroklubu (sic! - já už jsem se tehdy k tomu tady jednou vyjádřil, že to je blbost, ale v diskusi mne mnozí přesvědčovali, že se takto dá "něco" zjistit... Znovu jsem se vrátil k tomu, že tento způsob kontroly je naprostá trotlovina - bližší podrobnosti o defektoskopii v inkriminovaném místě najdete v tomto dokumentu, stahněte si: http://www.gliding.cz/forum/download/file.php?id=5679 (je sice v klokaní engličtině, ale kdo by chtěl stručný výcuc v češtině, hledejte na glidingu).
3) EASA podle ústního sdělení čekala něco hmatatelnějšího - a protože výrobce žádnou další (natož lepší) metodiku nenabídl, došlo k vydání nového AD a k uzemnění všech blaníků - v podstatě do doby, než výrobce něco vymyslí a vydá.
4) podle mého soudu přes všechny snahy na nejvyšší úrovni AeČR nevede cesta jinudy, než dokopat AI Kunovice k vydání seriózní metodiky pro kontrolu stavu pásnic (třeba dohodou s VZLÚ Letňany, kam se krovky ráno přivezou na defektoskopii, odpoledne bude vydán protkol - vyhovují - nevyhovují - bylo by jasno, facka a konec. Sice to bude něco stát, ale je to cesta do normální situace) - tuto metodiku (bulletin) s patřičným vysvětlerním předložit EASA - a ta revokuje a zruší (předělá) svůj restrikční bulletin.
5) Cokoliv co dojednáme regionálně jako výjimku je jen dočasné zprovoznění (a zaplať termoska za to, jestli se to povede), než se podaří realizovat bod 4) - což nebude rozhodně dřív, než v příští sezóně (včetně té defektoskopie a protokolu). |
|