My si zjevně nerozumíme, protože si rozumět nechceme, že jo.
Že ve světě nemůžeš mít neřízené letiště třídy E, to není pravda. Takových jsem zažil hodně, i když pravda, bylo to v USA, a ty jsem sem nechtěl tahat.
A platí to i vice versa, jsou letiště, které mají věž, jsou tedy řízená, mají svoje vypublikované IFR postupy, ale přitom mají jen ATZ třídy G. Kdo nevěří, ať tam běží, třeba slavný Biggin Hill. Čímž chci uvést, že možné je toho daleko víc, než tebou uváděné řízené letiště - řízený okrsek - IFR provoz / neřízené letiště - bez řízeného okrsku - pouze VFR
Několikrát jsem byl v téhle diskuzi obviněn, že pletu hrušky s jabkama a asi málo létám. Tenhle názor nikomu vyvracet nebudu, na požádání ukážu zápisník letů, nestydím se za něj Takže jsem tu nepsal o ničem, s čím bych se v našem blízkém okolí nesetkal. A vždycky, pokud jsem na tohle téma hodil řeč s našimi řídícími (a to zdaleka nejen s vámi tu na péráku), jen jsem se dozvídal argumenty, proč to nejde.
Ale musím uznat, že z tvé strany zazněl konečně první argument, který beru jako důvod, a to je to, že provozovatelé letišť u nás do toho (zatím) nechtějí investovat. Doufám, že k tomu dojde, pozvolna u nás roste počet provozovatelů letišť, kteří mají tendenci to někam posunout. Škoda těch dokola uváděných argumentů, proč to z legislativních důvodů nejde... a nejde... a přitom to zjevně i prostředí respektujícím ICAO a EASA jde (nemluvím o žádné Africe)
Když se vrátím na počátek téhle diskuze, tak jsem řekl, že bych na většině letišť u nás AFIS zrušil (protože tak, jak to v ČR funguje, je to spíš kontraproduktivní). Za tím si stojím a vzal bych to opačně, v ČR je několik letišť, kde AFIS smysl má, má to hlavu a patu, taky se od AFISO v takových případech dočkáš lepších služeb (jež jsem zmiňoval), a s radostí zaplatím poplatky v řádu 5-10 EUR. To jsou letiště jako LKHK, LKLT, LKOL, LKBE, LKCS a možná další podobná, na kterých jsem ještě nebyl. A jelikož tam to již běží na profesionální bázi, dostává se tam AFIS tam, kde by měl být, aby si své označení zasloužil.
Ale nikdo mi nevymluví, že na zbytku našich plácků je "povinný AFIS" v provozní době k ničemu.
|
|