Jasně že si o to brzdění potom řeknu. Jenže si vem, že máš hustý provoz a každé éro pak bude zasírat frekvenci dotazy, co má dělat s rychlostí (neb když není provoz a na frekvenci je klid, tak se zpravidla rychlosti nedávají).
Ale jádro pudla leží v tom, že když dostaneš nějakou instrukci, musíš jí držet do té doby, dokud platí (keep speed 210 until established on LOC then as prescribed), nebo dokud nedostaneš jinou instrukci, předchozí rušící (reduce 180). Problém, o kterém mluvím je, že na některých letištích a speciálně v Praze se na tohle v případě rychlosti spolehnout nemůžeš. Některý směny makaj jako na Heathrow, od oblasti přes APP a věž až po GND, jindy je to proces bolestivý a hodně nejasný. A to je ve finále důvod, proč spousta lidí nedodržuje nařízené rychlosti. Příčina nemusí být jednoznačně na jejich straně. Čímž neomlouvám osly, kteří na to prostě hodí bobek a je jim to jedno.
Stejně tak je to se zmiňovanou frazeologií ohledně rychlostí. Pominu-li už dříve uvedené, ještě se v Praze dá slyšet mazácké "keep your speed up" (a neříkal třeba "keep your speedup"? To má zcela jiný význam!). Pokud se tedy od letadel vyžaduje přesné držení rychlostí, tak i instrukce musí být jasné, a posádka musí mít přiměřenou jistotu, že se dozví i do kdy má danou rychlost držet.
|
|