To s tím náčelníkem je naprostá pravda!
Nejlíp to řekl nejmenovaný vedoucí MM na nejmenovaném letišti ve Z, kde jsem před pár lety lítal instruktorák. "Vždycky si zjisti, jak to dělá místní náčelník, a dělej to stejně". No, to je zlatá cesta k tomu, jak projít letectvím od Blaníka po Space Shuttle bez ztráty kytičky
Nicméně zpátky k tématu:
ohledně rozdílnosti mezi sousedními zeměmi, ono toho je mimochodem strašně moc a upřímně řečeno, ani není v silách jednotlivce to všechno znát. Ono stačí třeba jen to, že Británie nepoužívá ICAO frazeologii, ale mluví podle svého CAP 413 http://www.caa.co.uk/docs/33/cap413.pdf , stejně tak se stát od státu liší postupy pro ztrátu spojení, a vpodstatě každý si nějaký špíček přihodí.
Klasickým případem bylo ještě donedávna Bulharsko. Standardně ve světě platí, že při přiblížení, po minutí OM nebo příslušné polohy (většinou 1000ft AAL), dojde-li k poklesu dohlednosti pod minima, smí letadlo pokračovat až do minim, a tam posádka uvidí, zda vidí, a podle toho sedne či provede óvršut. Nikoliv však v Bulharsku. Tam bylo při poklesu dohlednosti pod minima nařízený G/A i za OM. No a jednoho dne takhle JT, mimochodem snad nejvzdělanější a nejchytřejší letec, kterého jsem kdy potkal, po minutí OM v Sofii dostal od věžníka "RVR below minima, what is your decision", načež on odpověděl "Continue" a už to jelo, už bylo vyšetřování. A že prý to mají někde v AIPu. Honzovi to absolutně nikdo neměl za zlé, on to totiž taky nikdo nevěděl, protože kdyby si měl před letem každý přečíst odlišnosti v dané zemi a zapamatovat si je, tak nikdo nikdy nikam neodletí.
|
|