Holdovat určitě ne! Holdování je to nejhorší co můžeš udělat. Pominuli, že to za tebou dost pravděpodobně jsou na stejné trati povolené do stejné hladiny další éra, tak hlavně je to nejvíc v rozsporu s letovým povolením které jsi dostal. Praktický příklad:
Pokud letím z LKMT do LKPR, dostávám od řídícího povolení "cleared to destination Praha Ruzyně". To znamená, že má clearance limit je význačné radionavigační zařízení cílového letiště a tam také mám letět po posledním bodu svého letového plánu. Trochu problematické to samozřejmě je v otázce jak se tam mám dostat (tzn. mám letět přímo? zvolit vhodný STAR?), ale to už je hodně hraniční situace na to, abych se tohle nedozvěděl v řádu sekund (nejhůře desítek sekund) od ATC. Takže když zvolím vhodný STAR a v nejrychlejším možném čase si to potvrdím, jednám defakto v kategorii "nejlepšího úsudku" a řídící bude jedině rád. (měl by řídit tak, že žádné povolení, které vydá, není konfliktní). Když se v rozumném čase nedovolám, tak holt jsem ztráta spojení a postupuju podle postupů pro ztrátu spojení.
Když bych mu začal vyčkávat, tak se defakto okamžitě začnu nepředvídaně pohybovat, velmi pravděpodobně do cesty ostatním letadlům. A hlavně, kdyby byl důvod k tomu, abych po posledním bodu nepokračoval dál, tak bych buďto nedostal letové povolení tak jak jsem ho dostal, a znělo by místo toho například. "You are cleared to BODAL, expect next clearance enroute" nebo bych v průběhu letu musel od ATC dostat buďto přímo holding, nebo nějakou mez povolení ( "proceed to BODAL, clearance limit." ). Pak by bylo OK vyčkávat. Ale jinak je to opravdu špatne. |
|