1) to, že na tebe ještě nemá APP čas neznamená, že můžeš holdovat v prostoru ACC (bo tě ACC může klesat jen do nejnižší své hladiny pro předání bez předchozí koordinace, takže holduješ v oblastním prostoru)
2) nemusíš být konfliktní s provozem APP, ale s provozem ACC už ano
3) ne vždy. stačí dvě éra s blbě fungujícím odpovídačem letícím v podobné FL (což není až tak vzácná závada).. Příklad...:
Ty začneš kroužit hold ve FL150 a APP nebude mít čas tě zklesat (je to nepravděpodobný, ale čistě hypoteticky..). 3 minuty po tobě na stejný trati jako přelet poletí ve stejný FL mašina, který bude blbnout odpovídač. Bude držet stejnou FL jako ty. Ty začneš točit vyčkávací kolečko. Po třech minutách se sejdete na stejným bodě a vám oboum minutu před tim začne odpovídač vysílat do prostoru chybný údaj. Stačí o hladinu jinej. Tím pádem jste pro TCASy navzájem nekonfliktní, ale přesto jste na stejný FL. Ty jsi na spojení APP, on je na spojení ACC. APP nemá čas tě zklesat, radar má odfiltrován, takže ten přelet nemusí ani vidět a ACC má třeba taky fofr a najednou jinej údaj o výšce si nevšimne hned. Pak už jen stačí, aby tam byl nějakej krásnej mráček, piloti se neuvidí a je vymalováno.
Je to hodně přitažené za vlasy, to uznávám, ale už se stalo nespočet neštěstí, kde pravděpodobnost selhání toho či onoho byla tak strašně malá a přesto se to stalo.. |
|