Určitě by to věděli lépe zkušenější - z analogie z jiných letounů by asi bylo možné uvažovat o rasantní změně tahu motorů - ubrat - stahnout a prudce přidat - udělit impuls a tak alespoň zčásti změnit vzájemnou polohu těžiště a metacentra (efekt by mohl být podobný jako změna centráže). Při tom by se kormidla mohla dostat do oblasti obtékání - a alespoň trochu zafungovat. Možná by to pomohlo změnit režim ploché vývrtky na cokoliv jiného, co by se v dostatečné výšce dalo řešit...
Pokud dobře poslouchám, dělali až do konce všechno možné - nějak jsem ale nechytl, že by se měnil režim tahu motorů.
Otázkou pro skutečně dobré aktobaty je, zda řešením není přechod do letu na zádech (! - i když jde o dopravák, pořád lepší něco zkusit) - pak by konfigurace kormidel byla mimo úplav, výsledný střemhlavý let by bylo možné vybrat obvyklým způsobem a jedinou otázkou by byla strukturální pevnost draku, jestli takový kotrmelec vydrží.
Je ale taky možné (a u některých letadel to tak prostě je), že když se dostanou do ploché vývrtky, tak už prostě maj smůlu... |
|