Podívejte se na toto poměrně zajímavé (a pokud rozumíte rusky, tak i poměrně drsné) video. Mělo by jít snad o oficiální rekonstrukci letu společnosti Pulkovo na základě letového zapisovače, při kterém došlo z důvodu přetažení k pádu do prudké vývrtky (srpen 2006), video je synchronizované se záznamem z CVR.
http://ru.youtube.com/watch?v=9uJHIzXQWXk
Těm, kdo lítají tůčko, bude vše jasné a těm co nelítají na vysvětlenou:
Přístroje zleva zeshora - machmetr, rychloměr v km/h, horizont, výškoměr v metrech, kombinovaný přístroj úhel náběhu/přetížení.
Na TU-154M je doporučeno stoupat na rychlosti 550 km/h. Pokud se ukazatel úhlu náběhu dostane do červeného pole zní zvukový signál a mělo by okamživě dojít k potlačení. Zde krásně vidíme co pilot za řízením (stážista) zvoral: Ve stoupání do poměrně velké výšky 12000 metrů, v podmínkách silné turbulence, si nenechal dostatečnou rezervu rychlost a úhlu náběhu, poryv udělal své, hodnoty obojího se dostaly na kritické a mašina se dostala do ploché vývrtky, ze které nebylo úniku. Lidský faktor jak vyšitý, ostatně stážista těsně před dopadem křičí "nezabíjejte mě, nezabíjejte mě".
Rozhodně to nebyly příjemné poslední 3 minuty jejich života, zažité v pádu ve vývrtce z 12 kilometrů až na zem... |
|