Ale rozhodně by tomu neměla chybět tolerance k různým řekněme stupňům reálnosti.
Právě se snažím vytvořit jakási pravidla soužití mezi maximálními realisty a těmi co chtějí jenom lítat. Bohužel tady obě strany směšují různé věci, jedn mluví o nepatrném nedostatku ve FP a jiný na to odpoví piloti nejsou schopni letět to co potvrdí a podobně o koze a o voze.
Všichni se tu shodli, že je nějaké minimum schopnstí a znalostí bez kterého to nejde, to nikdo nerozporuje. Pokud někdo splňuje toto zatím poněkud imaginární minimum, neměl by mít problém na IVAO létát. Já osobně dokážu pochopit, že někomu pro přiblížení k realitě stačí letový plán VOR - VOR a umět letět HDG který dostane a přistát v ILS. K tomu živí lidé okolo (piloti i ATC) a je spokojenej, možná nemá ani na víc čas a takhle ho to baví. Myslím, že pokud si napíše do poznámky beginner/no SID STAR tak nikomu neškodí. ATC mu dá rovnou vektory, nebude poněm chtít non-standard DME holding a pokud ho bude chtít zdržet tak klidně mimo frazeologii řekně "tady toč kolečka, protože je tu velkej provoz a ja se ti ozvu". Rozhodně to naruší realitu méně než, když na něj bude chrlit přesnou frazeo a onen nešťastník mu pak klidně ve zmatku potvrdí i vraždu vlastní babičky...
Ten kdo chce mít letový plán podle reálu, jde na routefinder, vyplní všechny tratě a ještě si u ATC ověří jestli to má správně. Poletí poslední publikovaný STAR, protože ho to tak baví, že si kupuje na navigrafu aktuální AIRACy a vdycky ocení pokud mu řídící dá letět nějakou specialitku.
ALE oba dva mohou létat na stejné síti, na stejném místě, ve stejnou dobu a nijak sse navzájem nerušit. Chce to jen respekt jeden k druhému, IVAO nepatří žádnému z těchto táborů a čím dřív si to obě strany uvědomí, tím dřív se snad vrátí ta přátelská atmosféra ktero ujsem měl na síti tak rád. |
|