Ne, nemluvil jsem pouze o pilotech, ale obecne o pristupu k realnym predpisum na IVAO.
Mam pocit, ze se to snazis brat prilis vyhrocene. Neni nutne se bavit o tom, ze kdyz neumim anglicky, nemuzu litat do zahranici atd... to jsou pochopitelne zaklady, ktere se daji predpokladat, pokud nekdo neni asocial. Nicmene jsou situace, kdyz TS server nestiha a ja jako pilot s perfektni anglictinou slysim kazde treti slovo... ergo snazim se zjistit, co mi to ten ATC vlastne rika... to jenom tak jako priklad, ale rozumim co jsi chtel rict a s tim nepolemizuju... kdo neni schopen komunikace (nemluvim o 100% frazeologii), nema na IVAO co delat.
ad 2 a) To je naprosta klasika toho co mi vadi. Snazite se tak kopirovat real, ze je to prakticky neresitelne. Zmeny jsou tak caste, ze se v nich orientuje jenom par lidi ze staffu. Ja (a myslim, ze mluvim i dost jinych) nechci zmenu SID a STAR kazdy mesic. Proste o to nestojim a nezajima mne to. Nemam cas sledovat, kdy se ktera priletovka zmenila a jestli mam ve vsech letadlech se kteryma litam uplne posledni a nejaktualnejsi data, stejne tak, jestli mam uplne ty posledni charty. Ja si u letani chci odpocinout po praci a nehodlam pokracovat v papirovani. Znova dodam priklad ze zahranici... letam i na velka letiste typu Rim, Pariz apod... ano i tam se delaji zmeny... ale pouze jednou za pomerne dlouhou dobu a tyto zmeny jsou dopredu velmi dlouho oznameny... a i potom ATC toleruji, pokud nekdo leti napriklad stary SID nebo STAR a nikdo to neresi.
ad 2 b, c) Souhlasim, tohle by mel zvladnout kazdy.
ad 2 d) Tady tomu napul rozumim a napul vubec ne... A dovolim si k tomu otazku. Co te na tom rizeni Lukasi (a nejen tebe) vlastne bavi? Ja z tehle tve poznamky mam pocit, ze jsi desnej puntickar, kterej ma problem s improvizaci a kdyz ti nekdo rozhazi "kosticky", jsi z toho spatnej (bez urazky a s nadsazkou). Ja mam taky neco odrizeno (ackoliv jsem v tomto ohledu nemel nikdy velke ambice) a musim rict, ze mne bavil jakykoliv kontakt s "zivym" letadlem a rozhodne pro mne bylo daleko zabavnejsi, kdyz jsem mohl letadlo vektorovat, nez kdyz jsem mu dal BODAL1S a nazdar babi. Ano uznavam, ze pri obrovskem provozu jde o neco jineho, ale to je drobek vyjimecna situace, ktera IMHO nastava nekolikrat do roka. Vzdyt prece lze takovyho nezbednyho pilota odeslat nejakym "bezpecnym" vektorem do mist, kde by neprekazel a ze bude dlouho cekat? No to je jeho smula... kdyz neni schopen udelat HOLD
ad 3) ano souhlasim, zakladni priblizovaci procedury by mel zvladnout kazdy
ad 4) tady si myslim, ze je to casto oboustranny problem, ale je pravda, ze vice ohleduplnosti od pilotu, zejmena vuci sobe navzajem by neskodilo, takze souhlasim
ad 5) tohle je naprosty zaklad, ktery by mel znat taky kazdy... minimalne by to mel umet pouzivat, kdyz uz nevi proc to tak je.
Obecne vzato s tebou souhlasim, az na bod 2, nicmene z vlastni zkusenosti ti mohu rict, ze se casto najdou "egoisti", kteri se nedokazou udrzet na uzde a davaji pilotum sezrat daleko vetsi malickosti, nez to, o cem tady pises. V pripade zajmu mohu dokladovat. Mam z toho pak casto, jako pilot, takovy zvlastni pocit, ze se musime az bat, abychom ty "mistry" na radaru nahodou necim nenastvali a osobne mne to v pripade nekterych ATC az trochu stresuje, abych jim nedal zaminku k tomu, nechat se zjebat treba za spatnou trasu ve FP apod. Mam proste pocit, ze mnoho ATC (prakticky jsem se s tim setkal pouze u nas) se stavi do role mentoru a piloty stavi do role zaku... neslysel jsem napriklad, ze by pilot jebal na frekvenci, nebo jinak, ATC za nejake chyby (a ze k nim taky dochazi u nekterych novacku) nebo rozhodne nepomerne mene casto a za nepomerne vetsi boty.
Nejde mi o vytvareni nejake revnivosti, jde mi predevsim o narovnani, z meho pohledu, ne uplne stastne situace na CZ IVAO.
|
|