Vážení i méně vážení přispěvatelé!
Připojuji tuto poznámku za momentálně poslední příspěvek, protože patří k celému vláknu.
Je mi šestapadesát a s reálným létáním mám společného velice málo. Na různých sítích jsem nalétal okolo 1000 h. Přesto se nepovažuji za mistra světa a přilehlých distriktů a když na přidělenou odletovou ohlásím "negative, unable to fly", nijak mne to neponižuje a ATC je taky radši, když ví, co ode mne může nebo nemůže čekat. Když už mi ATC vynadá, nejdřív se dívám na sebe, protože v drtivé většině případů to nedělá bezdůvodně.
Jak je zřejmé, zastávám se všech těch, na které tady dštíte oheň a síru. ATC na IVAO nenadávají, pokud to opravdu není nutné. Například na TV eventu jsem od LKPR_GND dostal povolení k pojíždění via R, L, P. Když jsem "vesele" P minul, byl jsem decentně upozorněn, že jsem dostal povolení na P, za čímž okamžitě následovalo "pokračujte via L a G". Je fakt, že už to bylo v poněkud pozdějších hodinách, takže jsem zase tak moc nezamíchal kartami, jinak bych asi oprávněně dostal co proto. Když jsem s něčím potřeboval pomoci, vždy se mi jí dostalo. Ovšem zase nejsem takový magor, který přestože slyší, jak jedno "...break break ..." stíhá druhé, vnucuje na frekvenci taky sebe. Možná i to je jeden z důvodů, proč jsem se nikdy nesetkal se žádným sekýrováním ze strany ATC.
Co se týče předletové přípravy - nikdy jsem ji nevynechával a nepovažoval jsem ji za zbytečnou. Nečinilo mi žádný problém "nacpat" trasu do FSNavigatoru a srovnat si mapy popořadě tak, jak je budu během letu potřebovat. Naopak: když jsem letěl WT2003, tak mne docela bavilo upravovat si některé etapy tak, aby je zvládl i Baron tím, že jsem do nich vkládal letiště pro dotankování.
Tak jsem se nějak rozkecal, i když jsem toho ještě dost vyházel. Prosím všechny za prominutí.
Oscar |
|