Jenom mala drobnost k tomuto, vice bude v tom prohalsenim, ktere snad uz dneska dodelam
My nutime piloty se ucit predpisy, litat presne podle realu?
Pokud ano, tak v tom pripade muzeme servat kazdeho pilota, kdo stoupe jinak nez ma, prilis velke raty stoupani, nedodrzovani speed limitu a dalsich blbosti. Ale nam staci zakladni veci, ktere ocekavame od pilota a to jsou
1) kdyz mluvim anglicky, budu rozumnet frazi, kterou mne dal ATC - da se prominout i normalnich dnu, kdy neni prilis provozu, ale kdyz se takto sejdou v online den, kdy je provz daleko hustci tri piloti, kteri vam 5* zopakuji say again, tak to uz clovek tezko prejde...A tedy proc litam anglicky, kdyz si nejsem poradne jisty, ze to umim, alepspon v online dny to omezim
2)
a) dodrzovat presne pokyny ATCho - tzn. dostanu BODAL1S priletova a pokud ji potvrdim, tak ji taky poletim a ne, ze si vyberu neco v FMC a to poletim - trat byva casto odlisna, zvladste v PRaze, kde jsou zmeny hodne caste a na dotaz ATC potvrdte BODAL1S to jeste potvrdim
b) pocatecni stoupani je 5000ft, ale nekteri samozrejme stoupou dale - to se da jeste prominout, ale pokud dostanu stoupat treba jenom FL200, znamena to, ze stoupam pouze tam a ne vyse, prece jenom to z nejakeho duvodu ten ATC vydal...
c) dostanu od ATCho zkratku na nejaky bod - jako pilot ji mohu odmitnout, ale pokud ji potvrdim, tak to neznamena, ze si poletim jak chci, ale poletim na ten bod a ne ze na pripadny dotaz ATC opet potvrdim, ze letim na ten bod (kdyz to neni pravda), pripadne mu "suse" oznamim, ze pokracuji po trati - KDYZ NECO POTVRDIM, TAK TO TAKY LETIM - POKUD NEROZUMIM CO TIM CHTEL RICI, TAK NEPOTVRZUJI A OVERIM SI TO!!!
d) umet zaletet jakkykoliv hold - neocekavame od pilotu, ze budou znat, pripadne umet najit publikovane vyckavaci obrazce, ale ocekavame, ze pokud dostanu hold na tom bode, tak to potvrdim a pokud nevim, tak si klidne i nejaky hold vymyslim, ale dulezite je, abyste tam zacali holdovat...Pokud jsem zbehly a rozumim holdum, tak se klidne ATC zeptam, jak se tam ma vyckavat. Ale nezlobte se na mne, ale kdyz z 10 pilotu 5oznami, ze nevi jak holdovat a ze zadaji vektorovani, kolik si myslite, ze ATC toho zvladne? Je sice dobre, ze se bavite vy, ale ATC urcite ne!!!!
3) umet zaletet zakladni ILS priblizeni - vsak se nekdy podivejte na radar, kdyz je treba draha 13 v pouzivani, kolik lidi potvrdi VOR/DME priblizeni a kolik jich ho skutecne leti...Na radaru to je hezky videt....Sprdneme snad kazdeho, kdo to nezaleti spravne? Ja myslim, ze NE
4) zkuste monitorovat frekvenci a neprervavat se na TS - je sice pravda, ze je tu urcite zpozdeni, ale i tak se to da eliminovat tim, ze pokud mluvi ATC k letadlu, tak letadlo bude odpovidat a ne ze do toho skocim ja...
5) vedet alespon zakladni info: altitude x FL, ale taky na tom nelpime nerveme na kazdeho pilota, kdo nam potvrdi klesani do FL14000ft, ale rozumne mu to vysvetlime
To by snad bylo vse k obecnym pozadavkum. Zda se vam to prilis? Zda se vam to hodne priblizeni realite? Toto je pouze k pilotum, k ATC se vyjadrim v tom prohlaseni... |
|