Ach jo, proč mám pocit, že si ten můj odstavec o tom, že jsme tenhle evemt zvládli odřídit, pochopil jako samochválu..
Kéž bych ho tak mohl smazat.
Ale k jedný věci, ačkoliv Borek to napsal úplně přesně, se přece jen vyjádřim. Já ti povím, proč se takový eventy, jako byl ten TV nedělají.
Nemáme letiště kapacitně připravený na to, aby dokázalo hravě, nikoliv horko těžko, takové množství letadel. Nemáme na to dost vycvičených ATC. A hlavně.. Já osobně jsem čekal, že se dostaví ti, co se ohlásili Lukášovi, těch bylo cca 20 a plus tak 5 lidí navíc, jsem počítal. To, že se kde kdo, přiletí "pochlubit", jsem fakt nečekal. A bylo to znát.
Měl jsem možnost jednou řídit na eventu na KJFK na pozici directora. Přiletělo kvantum pilotů, řekl bych, že i víc, než v pondělí do LKPR. Když pominu fakt, že tam to bylo jednodušší v tom, že jsem dával paralelní přiblížení, čili jsem si jednou tak rychle uvolňoval prostor, z těch asi 70 příletů, se mi stalo snad 3 krát, že pilot nevěděl, co má dělat, nebo neuposlechnul instrukci, přestože jí správně opakoval. V pondělí, se mi toto dělo téměř neustále. Jak jsem už psal. Nemůžu se zbavit dojmu, že severní Atlantik je takové síto na piloty a jen tak někdo, kdo poprvý uvidí Jumbo a hned s ním "letí", se přes vodu radši nehrne. A tenhle velkej rozdíl, jsem pocítil v pondělí.
Tvoje vzpomínka na začátky je hezká, ale nezapomínej na jednu věc. Hustota provozu na síti, rok od roku stoupe. A věř mi, že kdyby si letěl na nějaké rušné letiště dnes, taky by z tebe ATC nebyl nadšený, kdybys nebyl schopen nalítnout ILS atd. atd.
Stejně jako virtuální piloti, se chtějí dostat z bodu A do bodu B rychle, s co možná nejmenším zdržením, virtuální řídící se je snaží nesrazit a zároveň příliš neomezovat, pokud to není vyloženě nunté.
Mno, snad si mě pochopil. Jinak všechno ostatní naprosto přesně popsal Borek. |
|