Odepíšu ti za sebe a svou vlastní osobu.
Na jednu stranu chápu všechny argumenty, co zde píšete, i VV i ty. Vím, co tím chcete říct. A jak říkám, docela chápu proč. Tenhle obor není pro většinu lidí zároveň koníčkem i prací. Přesto ale zastávám názor, že (a teď budu mluvit o ATC) se člověk musí svému koníčku i hlouběji věnovat, pokud chce v něm být dobrej a mít i dobrej pocit z toho, že svým jednáním nikoho neomezuju v jeho zábavě.
A teď bych rád zmínil jednu podstatnou věc. Včerejšek. V tom spěchu jsem zapomněl poděkovat Tomášovi Svobodovi, díky němuž vůbec tenhle mega flyin vlastně vzniknul.
Můžu ti říct dva poznatky ze včerejška. Kdyby to všechno bylo, jak tu píšete, silně pochybuju o tom, že by někdo jiný, kromě instruktorů naší divize, ten provoz ukočíroval , zejména pak na APP a E_CTR. Tohle nemá být nějaké chlubení, nebo povyšování.. ani omylem.. ale myslím si, že opravdu toho provozu bylo takový kvantum, že tenhle flyin, by za podmínek udržení "neprofesionalizace", ani nemohl vzniknout, resp. by nemohl být uřízen. Budu mluvit za sebe a řeknu, že jsem po 120minutách nepřetržitýho mluvení, měl toho plný kecky a byl jsem krátce před složením se.
A druhá věc. Jak jsem již psal, toho provozu bylo včera enormní množství. Ale během tohoto eventu, jsem si vzpomněl na to, co tu někteří z vás psali o tom, že jsme moc přísní. Já bych vás, za ten radar pánové, v tom největším bordelu, klidně pustil, abyste zjistili, jaký je to řídit, když piloti nejsou schopni držet nařízenou výšku, nejsou schopni letět na VOR, nejsou schopni letět po příletové trati (kterou chvíli před tím na oblasti POTVRDÍ = čili se počítá s tím, že jí zaletí), na mojí odpověď "stand by", se stejně co chvíli ptají (stand by je od toho, aby pilot věděl, že ATC o něm ví a až to bude možné, bude se mu i věnovat, do té doby má na práci důležitější věci, které je potřeba okamžitě řešit, a to pilot, ze své pozice, nemůže posoudit!) atd. To se na mě nezlobte, ale to řízení je pak o h****.
Jak zde správně píšete, virtuální lítání je zábava. S tím souhlasim, sice jen částečně, ale souhlasim. Ale jestli si někdo myslí, že ATC je tam od toho, aby ty mašiny posrážel, hlavně, že je sranda, nebo naopak se je snažil neposrážet, ale nemohl se spolehnout na nic, co mu piloti potvrdí, protože je přece omluvitelné, že ten neumí tohle, ten tamto apod., tak je něco špatně. Já pořád říkám. Dokud je éro na zemi, dá se vyřešit spousta problémů. Včetně chybějících pojezdových map apod. To letadlo se dá kdykoliv zastavit. Jakmile letí, zastavit se nedá a musí se řešit všechno mnohem rychleji. A jestli si někdo myslí, resp. jestli si většina zde myslí, že ATC je tam jen proto, aby chyby pilotů toleroval v maximální možné míře, tak v tom případě to asi fakt zabalim.. Nehodlám se koukat na to, jak někdo kazí zábavu mě. Nemyslím si, že bych trval na prkotinách. Stejnou tabulku, jako udělal VV, se pokusím udělat taky.
Co vyžaduju jako základ (a jsem naštvaný, když to nefunguje):
1) pokud něco pilot POTVRDÍ instrukci a neprovede ji (SID/STAR, výška, rychlost, kurz, případně další povolení)
2) pokud slyší na frekvenci fofr, nebude rušit vysílání dlouhým "vykecáváním", případně neskutečně dlouhými prodlevami mezi přijetím a zopakováním instrukce
3) pokud má na palubě TCAS, ví a v případě potřeby hu umí použít
4) pokud letí jako anglicky mluvící, očekávám, že mi bude rozumět všechno, co mu řeknu, když neumí anglicky, tak ať raději mluví česky/slovensky
5) neschopnost letět jako IFR na radionavigační zařízení
6) neschopnost zachytit paprsek ILS
Co beru jako něco, s čím se dá řídit bez psychické újmy na zdraví:
1) použití nesprávné frazeologie
2) špatně vyplněný FPL
3) sám od sebe nahlásí předem, že něco není schopen zalítnout (nevím, jestli by některým se snížilo ego, kdyby nahlásili, unable to fly Bodal1S, ale pořád lepší to říct předem, než pak na Kenoku točit přímo na Rasim, případně netočit na Rasiom vůbec apod.-neschopnost něco zalítnout pro mě neznamená, že ten pilot nic neumí.. mě to usnadní práci a on pak neslyší zprdunk na frekvenci)
4) nad převodní hladinou mi potvrdí výšku v tisících stopách
Doufám, že jsem se vyjádřil srozumitelně. Znovu říkám, nejsem zastáncem názoru, že ATC i pilotům bude procházet všechno. Nadšenci-ano, ale už jsem několikrát říkal, moje zábava končí tam, kde začíná zábava někomu jinýmu. Takže jestli je tu většinový názor ten, že hrubé chyby se budou - a měly by se - pilotům tolerovat, pak pro mě nemá cenu pokračovat dál v řízení, protože to tam jako ATC nemusím být.
Každopádně si myslím, že "profesionalizace" je na místě, pokud se provede šetrně a s citem. Bohužel razantní kroky byly provedeny po velmi negativních zkušenostech s jedním členem. Více bych prosil sledovat forum CZ divize, kde za chvíli napíše Lukáš ofiko stanovisko CZ staff. Tohle je opět jen čistě moje osobní reakce. |
|