Kazdy operator ma jine postupy, ale vzlet v zasade priblizne : zapnuty a/t, MCP SPD V2, alt do prvni povolene vysky. Plyn cca 60%N1, zkontroluju stabilitu otacek, zapinam TO/GA, plyn jedu naplno. pri Vr pritahuju, pri V2 zacinam stoupat, sleduju horizontalni baru FD a jedu podle ni - letadlo drzi V2+15 nebo 20kt (pravda pokud bych mel jet podle F/D dostal bych se nekam nekdy nad 20 stupnu, coz je spis modelem a je lepsi to drzet na cca 17 stupnich i kdyz bude rychlost malinko vesti), pri cca 400ft pripinam LNAV, abych mohl tocit podle bary F/D, takhle (V2+20) stoupam napr. do 1500ft na LKPR (dle AIP), potom nastavuju na SPD MCP 250kt nebo dle omezeni mene, letadlo zacina akceleroavt, zapinam autopilota, zatahuju mechanizaci, po jejim zatazeni pripinam VNAV. Neni to urcite 100% bez zavad - moje zdroje jsou jeden neocenitelny let v kokpitu 737CSA, kdy jsem to videl a mohl se zeptat, pak ruzna kokpit videa (napr. 767-300 Leisure, B747 Cathay) a cenne rady od AJS, ktere bys v historii fora vyhledal.
|
|