To je úplně jednoduché. V režimu TO/GA automatika neřídí rychlost letadla, ale pouze výkon motorů na vzletovou úroveň. Takže nastaví mototy mezi 90-100% a je už je pouze tvojí věcí udržovat rychlost. Do aktivace autopilota to děláš tak, že sleduješ flight director, který ti ukazuje jak moc máš stoupat, aby jsi držel rychlost, kterou máš nastavenu na MCP. To že ti rychlost stále rostla znamená to, že jsi prostě stoupal přliš pomalu a letaldo by zvládlo víc. Takže jednoduše sleduj horizontální linku flight directoru a uvidíš, jak máš stoupat. Až dosáhneš určité výšky, můžeš zapnout autopilota, ten skočí do LVL CHG režimu a udržuje si rychlost sám, ale opět ne pomocí regulace motorů, ale strmosti stoupání. Pro shrnutí: logika je jednoduchá, pomocí výkonu motorů se udržuje rychlost POUZE při vodorovném letu v hladině, naopak při stoupání nebo klesání jedou motory na konstantní výkon pro daný režim a rychlost letu se řídí POUZE strmostí stoupání nebo klesání. Tuto vymoženost nemají defaultní letadla ani běžná free letadla z netu, proto ji asi neznáš. Ale v praxi je to jedna z nejdůležitějších věcí. Nejlépe sehnat si nějaký tutoriál pro PMDG s ukázkovým letem, ze kterého se to dá snadněji pochopit. |
|