No, já ti řeknu ještě jednu věc ohledně těch návyků. První moje letecká práce byla na L-410. To byl reál jako kráva. Jenže jeden instruktor mě tam vštěpoval svůj úhel pohledu na radiokorespondenci. Jo, pravda, do Anglie jsem s tim taky doletěl, jenže jaká to byla hrůza jsem zjistil až u aerolinky, kde mě začali tvrdě tepat. Trvalo mi dobrý půlrok, než jsem se naučil mluvit normálně. Prostě jediný pro reál akceptovatelný způsob je řádný výcvik, a praxe. A basta fidli. Jo, přiznávám, můžeš se dost naučit na simu, když budeš mít na opačné straně profesionální (rozuměj reálné) řídící, a ostatní "piloti" okolo tebe budou taky praktici. Protože důležitou součástí výuky je i odposlouchávání od okolí.
Já jsem totiž taky zažil nějaký ten on-line let, jako pozorovatel. Technicky mě fascinovalo, jak to šlape, ale po odborné stránce to byla bída, to mi věř (nutno přiznat, že řídící byli podle přízvuku němci, asi to nebyl nikdo z vás)
A jen pro zamyšlení zdánlivý off-topic - je starou známou skutečností, že líp se na vrtulníku naučí lítat člověk letectvím nepolíbený a za ruku nevzatý, než pilot plošníků.
Nene, já jsem fanda do simulátorů, jinak bych tu nebyl. A uznávám určitý přínos který mají. Nediskutuju dokonce nad tím, jestli by pokročilejší simulátorovej pilot byl po smrti či omdlení obou pilotů přistát - přesvědčil jsem se osobně na simulátoru na kuřích nožičkách, že jo, pokud odolá pokušení si to "vzít do ruky" a přistane v autolandu. Obecně to dá přehled o technice, technologiích, postupech, perfektní to je na naučení se funkce radionavigačních přístrojů, dokonalý na naučení se práce s FMS, navíc je to hezký, ale tím to hasne!!!!
Takže nejsem nějak negativně zaujatej proti přínosu flight simulátoru. Ale jsem dost realista a neskromně si myslím, že můžu hodně porovnávat. Protože na simu mám za těch deset let asi 500h na stovce různejch typů, v reálu 2500 na asi šestadvaceti. A 150h/3typy na kuřinožím simu
A máš kliku, že jsi za tu poznámku o pilotech z AK dal smajlíka. Jinak GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR já jsem jeden takovej) |
|