Skoro nevím, jestli si dělá srandu, nebo to je míněno váně?
Celá VATSIM/IVAO simulace je dle mého názoru přesně o tom co píe - naučit piloty ( v tomto případě virtuální ) "spojit své mylení s dispečerem". To je největí "přidaná hodnota" online létání. Opravdu nejde o to, zda se pilot jednou uřekne, nezreadbackuje, a podobně. Jde o vytvoření vazby mezi nimi navzájem s respektováním pravidel. Výsledkem je simulace letového provozu, nejen simulace letu. Současně se piloti i ATC naučí reflektovat okolní provoz a okolní komunikaci - a to je na online létání unikátní, nenahraditelné nějakou strojovou simulací.
Máme ji hodně indicií, e návyky z onlinu ( VATSIM/IVAO ) jsou přenosné do reálu, navíc na té "nejelementárnějí úrovni" - čili na úrovni podvědomých návyků, které jsou při létání/řízení to nejdůleitějí. Dnes u se zdá , e to platí jak pro virtuální ATC , tak piloty.
Vedle tohoto přínosu - který, opakuji, je podle mne unikátní, zásadní, nenapodobitelný - se mi ale zdá nesmyslné snáet argumenty typu, e musím stáhnout 27 stran něčeho. Mimochodem kadý online pilot má podle mých pozorování tak dvoje-troje desky A4 o 200stránkách dokumentace a moc jim to nevadí...
Argument, e je potřeba výkonný počítač asi úspěně odbourají jiní, co se týče AIPu, tak vechno okolo létání v Čechách je zpracováno a staitelné jak na IVAO , tak na VATSIM , take argument, e je těké se k těm dokumentům dostat opravdu neberu...
PavelS
VACC-CZ, Event. Coord. |
|