To jsem opet rozproudil diskusi :
a) asi to ode mne - blbe - vyznelo, ze létáním v FSce vznikají návyky automaticky použitelné při létání v reálu. To nikoliv, dokonce jsem jedním z těch, kteří se domnívají, že úspěšnější je opačný postup - t.j. začít v reálu a pak pokračovat v FSce ( to myslím vážně . O problemech při přenosu návyků svědčí i příspěvky dalších real pilotů, o koukání do zatáček apod...
b) celá diskuse byla o onlinu - tam jsem časem nabyl přesvědčení , že řada věcí - hlavně okolo komunikace - je natolik dobře simulovaná, že vytváří návyky použitelné v reálném výcviku , což mi nezávisle na sobě potvrdilo několik pilotů různé úrovně ( nemyslím z AK . Čili skutečně si myslím, že online lítání je užitečná součást leteckého vzdělání a reálný výcvik urychluje ( a to zřejmě i na straně ATC )
c) Myslím, že otázka vhodnosti použití desktop-simů pro real výcvik se zkoumala minimálně v USA a existuje "FAA papír", kde jsou výslovně stanoveny minimální - především hardwarové - požadavky na systém. Hlavní problém je v nezbytnosti hardwarově simulovat nezávisle na sobě páky řízení, plyn, stavění vrtule a pedály, nestačí joystick , což celý systém - hlavně v našich podmínkách - prodražuje k nepotřebnosti. Bez těchto "řídidel" nejsou systémy akceptovatelné, předpokládám, právě proto, že dávají špatné návyky.
d) K poznámce na mapách "For sim purposes only"- ta se tam dává, aby se zamezilo použití neupgradované a tudíž neaktuální, ale stažitelné mapy. Jinak - pro online - naše mapy sedí na 100% s realem ( ale o tom to opravdu nebylo ).
|
|