No toto je asi dost složitá otázka. Já lítám online poměrně krátce, takže vím na co asi narážíš, ale je to případ od případů různé.
V každém případě. Jsou chvíle, kdy si chci zalítat a nemám moc času na zbyt. Pak je asi jednodušší stisknout Ctrl+E a věži se zahlásit s tím, že už mám motory po nahození. Někdy si zase chci pohrát i s nastartováním, zahřátím a podobně. Pak se můžu věži zahlásit s tím, že žádám o povolení spustit motory a o schválení letového plánu. Řídící většinou nahození povolí obratem s tím, že o plánu rozhodne během chvilky a pak se ozve, jestli už může "dávat" nebo rovnou řekne, že se máš ozvat až budeš připraven převzít instrukce. V obou případech můžeš na stojánce sedět "neomezeně dlouho" a v klidu si dělat postupy.
Co se týče postupů při přiblížení na přistání a podobně, tam je pakárna, když vím jistě, že letím na neobsazené letiště, mám už zapnuté ILS a podobně a v tom se mi ozve ATC, že se mu mám přihlásit na frekvenci xy a pak mne začne řídit a vede to prakticky k přerušení přistání a k opakování. Ale většinou se to nestane, protože nový řídící nechá (alespoň mám tu zkušenost) tyto piloty v klidu sednout, případně je jen upozorní na vítr a že se teď připojil.
No a pak jsou případy, kdy si v klidu dělám startovací procedury na neobsazeném letišti, rozjedu se k prahu dráhy, najedu na dráhu. Vše hlásím do UNICOMU a najednou zjistím, že přede mnou o pojížděčku dřív najelo jiné letadlo a já se dovím, že to řídí ATC, který se připojil během doby co já jsem startoval, ale neozval se mi. To považuji za velkou chybu toho řídícího, protože buď měl mlčet, ale neměl přede mne pustit to druhé letadlo nebo mne měl včas zarazit. Ale mám pocit že trošku odbočuji a nerad bych se do toho zamotal.
V každém případě i piloti i ATC jsou různí ) |
|