Lidi, vy se tu tak krásně hádá..., ehm, diskutujete, že se musím taky přidat )
To je furt samá realita, ale zapomíná se na jednu věc. Ve FS nejde o život. V reálu nejsou ty postupy pro srandu králíkům, nýbrž aby se minimalizovalo riziko havárie, která je v letectví zpravidla tragická. Ve virtuálnu používáme reálné postupy spíš jen pro to, abychom se přiblížili reálu, než že bychom je skutečně potřebovali. Možná je v tom i skrytá touha po reálném létání. Ono hnedle zahřeje víc u srdce, když člověk ví, že ve FS dělá něco úplně stejně jako v reálu než když mu někdo znalý řekne, že si jen hraje na počítači.
Teď, po cca ročním lítání na vrtulnících ve FS, bych ocenil víc reality v ovládání, simulaci všech možných letových režimů a podobné věci. Ale proč vlastně? Zkrátka proto, že do skutečného vrtulníku si asi nesednu, natož, abych ho mohl pilotovat. Tak se tomu chci alespoň maximálně přiblížit na PC a když mi někdo řekne, že v simu musím pro start motoru provést nachlup stejné výkony jako v reálném stroji, mám radost, protože to už je přece skoro stejné jako kdybych to uměl doopravdy v opravdickém letadle. Jenže stejné to není.
Online létání na VATSIM/IVAO do FS skutečně přinese až neskutečný závan reality. Možná i proto si pořád říkám (už několik let ))), že s tím zase začnu. Ovšem třeba já osobně jsem to vždycky bral spíš jako takové hraní si na piloty a řídící. Prostě mít ten pocit, že si letím oblohou ve svém vlastním vrtulníku (co v reálu stojí desítky milionů korun) s avionikou (co by v reálu stála minimálně stovky tisíc) a kolem je skutečný letový provoz. Při takovém létání se i člověk u PC chová trochu jinak, člověk má pocit, že o něco jde, už si nemůže létat jak chce. Jako v reálu.
Když tak vidím nároky na piloty VATSIM/IVAO dnes a srovnám to s dobami dávno minulými, jen si říkám, kdy se začnou udělovat virtuální letecké licence na základě teoretických i praktických zkoušek. Stejně jako nachlup stejná uniforma a perfektní znalosti hvězdné lodi Enterprise neudělají z fanouška StarTreku příslušníka Hvězdné flotily, znalost a dodržování reálných postupů ve virtuále neudělají z leteckého nadšence pilota. Bude to pořád jen nadšenec a fanda. Z nadšence a laika se může stát nadšenec - odborník s rozsáhlými znalostmi o skutečném létání, časem třeba i skutečný pilot(pár takových už jistě je), ale nic víc. Takový fanda bude v pilotní škole zase téměř na začátku. |
|