Nacal jsi tema, ktere by z aerodymanickeho hlediska vydalo na velmi, ale opravdu velmi dobrou diplomovou praci a troufam si tvrdit, ze toto tema dobre zpracovane by byla hodne dobra dizertacni prace na PhD.
Dovolim si odpovedet velmi zhruba a obecne, spis jen navest na to, co je treba dal hledat na google (slava Tragedovi )))))))))) )
Hlavne je treba pochopit, co je to ve sve podstate uplav:
- je to vlastne "rozruch" vzduchove hmoty, zpusobeny pohybujicim se telesem, kde se promitaji stovky az tisice detailu do konecne podoby uplavu.
- netreba uvazovat pouze to, co udela se vzduchovou masou profil a nasledne vztlak kridla.
- vztlak produkuje kazda cast letadla, kazdicky detail - potazmo tedy produkuje i dilci rozruch (resp. spravne receno - kazda cast vyvolava rozruch a potazmo vztlak - ono vztlak muze byt i stranovy)
- na tebou polozene otazky se neda jednoznacne odpovedet, musel bys definovat mraky dalsich promennych u obou letadel, od rychlosti, uhlu nabehu (a to i stranoveho - trochu nepresny termin, ale jde v podstate o kulicku), rezim motoru, vysku letu atd atd.
- v podstate ti na toto vse odpovidaji predpisy, kde jsou stanoveny vyskove a stranove rozestupy )))))))))))))))
Jednou v zivote se mi na MiG-21 stalo, ze po dotoceni zatacky o 360 se mnou zamavalo a to fest (zatacka trvala cca dve minuty) a kdyz jsem se vykuleny ptal instruktora co se deje, jen mi dal pochvalu, ze jsem velmi dobre otocil zatacku, protoze jsem si vletl do vlastniho uplavu - po dvou minutach jsem mel dost prace, abych udrzel naklon a vysku.
Vsechny tvoje otazky velmi dobre osvetluje Machuv kuzel - nezkousel jsem to ted dat do google, ale treba to neco najde. Mach postavil celou svou teorii prave na rozruchu a na jeho sireni - a tom to je 
Peace, brothers!
|
|