nesouhlasím - myslím, že stíhačka se v (pohybující se sice) vzduchové hmotě pohybuje značně ryxchleji, než kamión (i kdyby mu zrovna nad Hranicema v kopci selhaly brzdy).
Problém ale je, že kamión je z aerodynamického hlediska deska - obrovská krabice s rovnou čelní plochou - a proto víry kolem něj zasahují blízké okolí více, než třeba víry kolem menších (ale také značně lépe aerodynamicky řešených) osobáků.
S víry a prouděním kolem (z tohoto pohledu aerodynamicky čisťounkých) letadel to v žádném případě srovnávat nelze.
Navíc - při silniční dopravě se ke kamiónu dostáváme na blízkost několika metrů (v ose za kamiónem) anebo několika desítek cm (při předjízždění) - a takováhle blízkost je v létání zcela výjimečná.
Věřím, že kdybych s cessnou vlétl do blízkosti kamiónu, letícího 250km rychlostí někde luftem - a přiblížil se asi na vzdálenost 1m - tak to se mnou bue svičit úplně stejně, jak s motorkářem při předjíždění. |
|