Za prve se tu naprosto klidne zamenuji viry z koncu kridel a uplav za profilem. To je samozrejme chyba. To ze se castice urychli se deje virem, ovsem virem, ktery je kolem profile neustale http://www.av8n.com/how/htm/airfoils.html#sec-circulation , ale superponovany na ostatni proudeni. Pred profilem ma prodeni rychlost nahoru a za nim a dost daleko rychlost dolu.
To je pravda, dal za letadlem to musi klesat min, to je jasne.
Ale pozor v tech nacrtcich jsou viry z koncu kridel a to je neco jineho a jinak se chovaji, nez uplav za profilem! Jsou samozrejme ovlivneny prave tim klesajcim vzduchem z kridel. http://www.av8n.com/how/htm/airfoils.html#fig-trailing
To ze je uplav turbulentni neni pro zakladni pochopeni buhvi jak nutne. V 60. letech se delalo spousta uspesnych vypoctu (i transsonika) s potencialnim proudenim a fungovalo to. http://aa.nps.edu/~jones/online_tools/tsd/ |
|