FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 1. 2025, Tři králové Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vrtulník Jeden příspěvek | Celý strom
Vrtulník   6. 3. 2008 / 12:09
Masak
Tak tohle beru jako prijemnou pratelskou polemiku podobne postizenych lidiRekl bych, ze princip cyklickeho ovladani rotoru popisujes spravne, ovsem az do vety:"Tím vlastně jakoby "pádluje" po jedné straně a vyvíjí dopředný tah". Mozna si pod tim padlovanim predstavuju neco jineho nez ty, ale obecne cyklicka zmena nastaveni listu rotoru slouzi k nakloneni rotoroveho disku a tim k nakloneni vektoru tahu rotoru (zpusobem, ktery si popsal). Tzn. ze tah celeho rotoru, ktery smeroval kolmo nahoru se mirne nakloni do pozadovaneho smeru a tim vznikne horizontalni sila ktera zacne vrtulnik timto smerem posunovat. Teprve pokud se vrtulnik rozbehne do nejakeho smeru, projevi se nesymetricnost vztlaku mezi nastupujicim a ustupujicim listem. To by se mozna podobalo nejakemu padlovani po jedne strane, ale nakonec nepodoba, protoze: jednak se nesymetricnost vztlaku vyrovnava sama konstrukci rotoroveho systemu (jinak by se vrtulnik za letu prevracel na stranu ustupujiciho listu) a proto rotor nezabira na jedne strane vic a jednak pri padlovani se na vodu tlaci, kdezto rotorovy list stejne jako kridlo prevazne "taha" nahoru.Ale to posledni je opravdu jenom polorelevantni detail
   Seznam příspěvků  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ