Ahoj lidi.Nevíte někdo jaké ma skutečný vrtulník výchylky páky cykliky a kolektivu (v úhlech). Je mi jasný, že to má každý jinak, ale třeba Mi-2 nebo Sokol nebo Mi-17..je to jedno.Jde mi o to, když si sednu do vrtulníku a přitáhnu maximalně páku kolektivu, tak to jde třeba o 15cm od nulové polohy (třeba 10'). To samé u páky kolektivu.
Ptám se proto, že bych si chtěl postavit sedadlo+páky+pedály, aby to odpovídalo reálu a zkusit to zprovoznit, pak si koupit TrackIR Pro a začít virtuálně létat))
Dále by mě zajímala jedna věc.Když je vrtulník ve visu, musí mít rotor vertikální tah roven tíhové síle.Jakmile chci letět vpřed, potlačím páku cykliky, zjednodušeně na zadní části rotoru to vyvolá sílu směřující nahoru-tím začně vrtulník sklápět nos dolu, musím přidat kolektiv,protože tah rotoru se rozloží na složku dopřednou a svislou(svisla tim klesne, takze by stroj zacal klesat), stroj se začne rozbíhat...asi to není přesné, ale není mi jasné proč se teoreticky dál stroj nestáčí po čumáku dolu, kdyz paka cykliky je neustále v poloze v predu. Musi tam zacit pusobit nejaka sila proti tomuto pohybu..co to je za silu ???
Diky moc.
Alex |
|