No s těmi výškovými rozstupy zase musím oponovat. Problém totiž není v tom, že by rozstup 1000ft nebyl dostatečný, ale pravě v tom, že ačkoliv tlaková výška obou letadel se liší o 1000ft, jejich skutečná vertikální vzdálenost je nižší. Takže problematické je to, že letadla se dostanou moc blízko k sobě, i když podle "tlakové výšky" je mezi nimi stále 1000ft. Historicky to vedlo nejprve k tomu, že se řeklo, že od určité hladiny (FL290) radši budeme držet 2000ft a tím bude zajištěno, že letadla se nedostanou moc blízko k sobě, a později, s příchodem přesných A/P a přesných výškoměrů, se rozhodlo, že mezi FL290 a FL400 nám za určitých podmínek nebude vadit, když letadla budou takhle blízko k sobě...
Dále uvádíš, že výška je měřena více nezávislými elementy a ne jen barometrickým výškoměrem - to také není pravda. Výška je sice měřena více nezávislými přístroji, ale všechno jsou to barometrické výškoměry. Pouze jsou na ně kladeny větśí nárkoky na přesnost, pokud mají být RVSM schválené, musí být minimálně dva nezávislé a autopilot podle nich musí být schopný držet výšku. Ale pořád jsou to jen barometrické výškoměry, měřící tlak., takže pokud letí letadlo ve FL390 a druhé ve FL400 v RVSM prostoru, tak mezi nimi je 1000ft tlakových, ale skutečná vertikální vzdálenost letadel je pouze cca 500ft. A právě tahle snížená skutečná vzdálenost, je důvodem k zavedení RVSM/dvojnásobbných rozstupů, a ne to, že by se někdo "dohodl" že od nějaké hladiny je 1000ft málo...
|
|