Roger. Tu první část můžeš vynechat. Fakt jsem abslovoval meteorologii i aerodynamiku i letecký přístroje. To o čem se tu hádame je termín "skutečná výška". Já vím, že výškoměr neměří vzdálenost, ale tlak a že vzdálenosti isobar s výškou vzrůstá a proto se od FL 295 aplikují dvojnásobný rozstupy nebo RVSM, aby se zachovaly požadované vertikální vzdálenosti mezi letadly. Jak jsem psal prve, chápu co se tím výrazem myslí, ale "terminus technicus" - "skutečná výška" je, podle mě, zavádějící, to bylo všechno co jsem se tu snažil říct. Tím, že se letadlo pohybuje, a docela rychle, ji nikdy nemůžeš změřit, poněvadž se neustále mění. Ani pravítkem ani ničím jiným. Asi neexistuje slovo, který by to nějak jednoduše popsalo. Jinak díky za podnětnou diskusi donutilo mě to oprášit sešity a učebnice a prohnat internet to není nikdy na škodu. Rád se poučím i příště. |
|