Nedůrazně souhlasím s Dougem v tom, že pojem "skutečná výška" nemá pořádný obsah a není potřeba. Jak sám píšeš, je možné pomocí měření statického tlaku s určitou přesností určit kolmou vzdálenost dvou letadel, např. jednoho v FL300 a druhého v FL310. Ale jakou mají skutečnou výšku? Kde je ten tvůj referenční bod? Je tam, kde je normální tlak. Jenže ten normální tlak je stále jinde, záměrně nepíšu ve výšce, možná by se dalo říct, že ve stále jiné vzdálenosti od středu země.
Ale kolmá vzdálenost letadla od tohoto bodu nemá smysl. Smysl může mít vzdálenost letadla od terénu, ale i ta se tlakoměrem nedá v žádném případě určit. Kdyby tlak klesal se vzdáleností od země nepřímo úměrně, potom by to bylo možné, ale tak to ve skutečnosti není. Možná by pomohlo, kdybys přesně definoval pojem "skutečná výška letadla" a bylo by po problému. Myslím, že rozumná definice není. |
|