Dohnali jsme tě k tomu abys tu svou skutečnou výšku specifikoval. Jde ti o "aktuální výšku letadla nad terénem", byť díky chybě měření, a zpoždení díky rychlosti letu, měnícímu se reliéfu terénu, ryhlosti změny hodnoty na radiovýškoměru, rychlosti lidské reakce a bla bla bla atd. jde spíše o jakousi "referenční výšku" nad povrchem země, vycházející z předpokladu, že se reliéf terénu pod letadlem ve fázi konečného přiblížení těsně před přistáním nijak výrazně němění. Pro druhou část, kde ti jde o vertikální vzdálenosti mezi letadly nemáš vůbec žádné opodstetnění. Rozstup 1000 ft pod FL 295 zajišťuje (dle dohody) přiměřené vertikální vzdálenosti mezi letadly a protože vě větších výškách už rozstup 1000 ft není dostatečný používají se rozstupy dvojnásobné, anebo je výška měřena více nezávislými elementy a ne jen barometrickým výškoměrem, aby byl vyloučen vliv nestandardní atmosféry. |
|