FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování   23. 2. 2007 / 14:22
Rychlokvaška
Malé upřesnění 1)
S tou stabilitou opatrně - zatímco pro směrovou a příčnou stabilitu je swept wing přínosem, u podélné stability je to naopak mínus.

Malé upřesnění 2)
Superkritický profil je relativně nová záležitost a možná bych neřekl, že je nejdůležitější, ale jen jedna z dalších možností jak dále zvýšit efektivitu v transsonickém režimu. Krom jeho výhod (menší potřebný šíp, větší pevnost, snížení indukovaného odporu díky možnému zvýšení aspect ratio, více prostoru pro palivo) má taky dost podstatné nevýhody, jako je snížené CLmax při nízkých rychlostech a z toho vyplývající složitá mechanizace křídla, nutnost zvýšené autority stabilizátoru pro vyrovnávání momentu na hlavu a z toho vyplývající vyšší odpor a spotřeba a taky velmi negativní buffet charakteristiky při tvorbě rázových vln.

Malé upřesnění 3)
Ten "vysoký" součinitel maximálního vztlaku se netýká superkritického profilu (u něj je to právě naopak), ale obecně vysokých rychlostí, kde díky kompresibilitě je trochu strmější vztlaková křivka, umožňující větší přírůstek součinitele vztlaku pro daný úhel náběhu. Nevýhodou ovšem je, že dochází k dřívejšímu odtržení proudění, takže kritický úhel náběhu se snižuje.

Další možností je zvýšení štíhlosti křídla. Lze dosáhnout zajímavého zvýšení Mcrit (cca M0.85 u 5% štíhlosti křídla), ale za cenu zvýšení rychlostí pro vzlet a přistání (nižší produkovaný vztlak), zvýšení nároků na nosníky (jsou nižší, takže musí být širší a mnohem pevnější a tím pádem těžší), snížení množství neseného paliva v křídlech, méně prostoru pro podvozek a mechanizaci křídla, apod. A protože hlavní přínos je stejně navíc až v nadzvukových rychlostech, týká se to nakonec spíš vojenských letadel (stejně jako například speciální lomený profil, apod.)

Bez šípu se to prostě těžko obejde. Navíc každá část křídla potřebuje mít trochu jiné charakteristiky a tak se různé metody kombinují, někdy i ve smyslu negativním (kapříklad krugerovy klapky na vnitřní straně křídla pro navození odtržení proudu dříve u kořene).

Proto jsou moderní konstrukce (A350, B787) pokud jde o křídlo tak zajímavé Už se těším na podrobnější info.
 
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - SONP Zobrazit celý strom17. 02. 07 v 13:33
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Luboš Zobrazit celý strom22. 02. 07 v 19:14
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom22. 02. 07 v 21:17
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Totti10 Zobrazit celý strom22. 02. 07 v 21:23
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Luboš Zobrazit celý strom22. 02. 07 v 23:00
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - dandee Zobrazit celý strom22. 02. 07 v 21:48
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom22. 02. 07 v 21:58
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - dandee Zobrazit celý strom22. 02. 07 v 22:46
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - mípa Zobrazit celý strom22. 02. 07 v 23:04
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - dandee Zobrazit celý strom22. 02. 07 v 23:29
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom23. 02. 07 v 01:00
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - dandee Zobrazit celý strom23. 02. 07 v 08:05
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - mípa Zobrazit celý strom23. 02. 07 v 10:14
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Fabo™ Zobrazit celý strom23. 02. 07 v 10:26
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Srandista Zobrazit celý strom23. 02. 07 v 11:12
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom23. 02. 07 v 14:22
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom23. 02. 07 v 14:56
Havárie TU-154M 22.8.2006 - závěry vyšetřování - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom23. 02. 07 v 15:00
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ