No na velkych vyskach aspon na nadzvukovych lietadlach sa ani nejedna o obtiaznost pilotaze,ale o dodrzovanie urcitych letovych obmedzeni.Velku vysku rozumejme od vysky 8 km az 20 km ,kam sa dostala napr. MiG-21.Tu uz sa so stihackou moc robit neda,lietaju sa tu iba ulohy na prepad vzdusneho ciela,takze lietadlo si nastupa vysku podla typu ulohy,moze letiet rovno alebo mierne zatacat a pri podzvukovych rychlostiach je to let na velkych uhloch nabehu,takze pilotaz tam musi byt jemna aby nedoslo k prekroceniu kritickeho uhlu nabehu a padu lietadla.To ale kazdy pilot musi vediet a neexistuje aby nebol oboznameny s charakterom letu na velkych vyskach.Podla mna to bolo od pilota Tucka hrube porusenie zasad pilotovania v danej situacii a nedostatocny respekt pred lietadlom a k tomu este dopravnym,ktorym sa vozia ludia.Dalsia vec je, ze burkove oblacnosti sa spravidla oblietavaju s bocnym rozostupom a nie nadlietavaju,pretoze nikdy nie je istota do akej vysky az siaha.Ja som osobne oblietaval burkovu oblacnost,ktorej najvyssi kumulonimbus siahal az do mojej vysky a to bolo 14 km,kedy som stupal na stratosferu s MiG-21.Takze s dopravakom sa rozhodovat o nadletenie burky je hazard. |
|