Mezistátní letecká komise zveřejnila vyšetřené příčiny havárie Tu-154M spol. Pulkovo poblíž Dněpropetrovsku.
Podle nich byla příčinou nedostatečný výcvik pilotů pro řízení stroje v ručním režimu na velkých výškách. Tyto situace neumí napodobit trenažér a ani letová příručka je neřeší
Posádka chtěla v ručním režimu nastoupat potřebnou výšku pro nadletění bouřky, dopustila však rozkmitání letadla ve svislé rovině, při kmitech byl překročen max. úhel náběhu, následoval deep stall a plochá vývrtka. Tu se s ohledem na "nedostatečnou spolupráci" posádky a nerespektování letové příručky nepodařilo vybrat a letoun narazil do země s velkou vertikální rychlostí.
Originál na stránkách http://www.mak.ru/russian/investigations/2006/tu-154_ra-85185.html
Podle médií údajně pilot ve výcviku přešel na ruční řízení, letoun začal ztrácet rychlost, pilot prudce přítáhl a došlo k překročení max. AoA.
http://www.vesti.ru/news.html?id=108614&tid=43030 |
|