Mňojo, ale nadzvuková letadla nemají rychlostní omezení pod M1 jako dopraváky U dopraváku je obrovský problém s čímkoliv nad cca M0.86 kvůli dosažení M1 na některých částech letadla, většinou nejdřív na horní části profilu. Proto od určité výšky není už možné létat podle IAS, ale výhradně Machmetru. Problém je pak ovšem s IAS v tom co jsem psal.
Samozřejmě to co v tom Tučku předvedli je hrubé porušení základních pravidel pro létání ve velkých výškách. Vypnout autopilota, nadlétávat CB a ještě se pohybovat na horní hranici obálky, to je nejhorší kombinace jakou mohli vymyslet. A navíc s danou konstrukcí Tu-154, to je situace, která nemá řešení ani když mají tolik výšky na recovery.
Otázkou je, jestli si to dokázali uvědomit nebo spočítat (ta výška závisí od okamžité hmotnosti), nebo jestli jim to vůbec někdo vysvětlil (což zrovna u 154 mi přijde velmi nepravděpodobné. V každém případě to nadlítávání bouřky je hazard už sám o sobě, i když bohužel občas praktikovaný. |
|