Podla mna na dopravnych lietadlach sa neda preto vybrat ziadna taka kriticka poloha ani vyvrtka,pretoze lietadlo potrebuje velku vychylku kormidiel na to aby sa nosne plochy dostali opat do normalneho obtekania a stabilizoval sa pad a potom sa da vybrat poloha.Ale velke lietadla maju relativne male kormidla myslim vykyvne plochy a tie su nedostatocne pri vyberani z nejakej polohy alebo pade alebo vyvrtke.Na malych lietadlach sa spravidla pohybuju cele stabilizatory alebo pohybliva cast stabilizatoru je pomerovo omnoho vacsia k velkosti lietadla ako u velkych.Takze je tam moznost opravy a uspesneho vybratia pri chybnom zasahu pilota alebo ked nejakym sposobom sa lietadlo dostane do padu alebo vyvrtky,kde sa odtrhne prud vzduchu od kridla.Toto neplatilo na starsich ruskych stihackach,ktore mali sice pohyblive cele stabilizatory ale manevrovacie vlastnosti po strate vztlaku boli nulove a riesili sa vzdy katapultazou v akejkolvek vyske.Rura je rura. |
|