vycházím z "real" zkušeností, a to rovnou ze tří zdrojů..
Přibližně třikrát jsem absolvoval let v posádce s jedním suprovým kapitánem na B737.
Nejen, že jsme během letů vždycky strašně kecali, ale taky jsem pak bedlivě sledoval, co se děje při, zejména přistání.
Mám nalítáno cca 1000 hodin na B737 Dreamfleet a pak PMDG. Tyhle mašiny jsem x-krát nahazoval z cold and dark.
5x návštěva simu B737 bez přítomnosti člena posádky. Pouze technik simulátoru a jeden kamarád. 3x nahození simu z cold and dark. Z toho jednou pomáhal ten technik, ale to jen s tím, že mi zapnul IRS, neboť v PMDG není, takže na něj nejsem ani zvyklej.
Z těch 5 návštěv, jeden let LSZH-EDDM s částečným programováním FMC. Jelikož nebylo moc času, tak jsem tam nabušil akorát pár bodíků a šlo se na věc. Zbylý 4 návštěvy jsme lítali v "extrémních" podmínkách. Silný boční vítr (max. 30kts), to se přiznám, že jsem nesednul, neboť nejsem z FS zvyklý používat nohy... Zbytek jsme lítali v mlze (dohlednost 450m, hustý sněžení atd.), všechna přistání na první pous úspěšná a zdůrazňuju, BEZ použití autopilota. Vzlet, následná otočka do polohy po větru atd., ptobíhala pouze pomocí naladěného VOR a ILS.
Takže zpět k tomu, co si psal..:
* pokud bude to ero dark and cool tak s nim nic neudelas, max. napachas skodu
neuděláš, pokud máš dost zkušeností z velmi propracovaných addonů. typu Dreamfleet/PMDG
* pokud ero bude enroute v letu, tak bys dokazal zmenit smer letu, pri trose namahy mozna letet i naruku
opět, pokud máš zkušenosti z addonů, naprosto v pohodě, seš schopnej zalítnout základní věci. Klesání, stoupání, rate, zatáčet (beru to jako s autopilotem) atd.
* pristat bys na ruku nedokazal
no, dost diskutabilní. V hustý mlze, sněžení, dešti, za silnýho větru, asi ne. Spíš určitě ne. Ale pokud by bylo azúro, myslím, že třeba by to nebylo úplně ideálně trefenej střed osy rwy, ale sednul bys, bez výraznýho poškození letadla.
* s asistenci ATC a real pilota ze zeme bys byl schopny naprogramovat systemy tak abys pristal na autoland a zastavil (ale ne nutne na draze - nemam predstavu jak je to "narocne" v realnem buliku)
A opět, pokud máš něco na addonech nalítáno (tím nemyslím, pár hodin, ale několik set), tak opět diskutabilní.. Naprogramovat autoland by asi nebyl problém, ačkoliv spatřuju problém v tom, jak tady někdo psal, že reál 737 nesedne sama, pokud nemám zapnuty oba CMD a naladěno na obouch rádiích ILS. Ale to už by ti podle mě ze země poradili, kdyby viděli, že něco nejni v pořádku.. Reverze by snad zvládlo i malý děcko a udržet éro na pedálech při brzdění na rwy není zase takovej velkej problém. V tomhle je bulíček hodnej... (Zase beru v potaz normální, ne ideální, podmínky)
Jinak, mé chabé poznatky z řízení mašinky. Nejnutnější na přistání je éro neustále trimovat, rukou to méně zdatní jedinci, nejsou pomalu schopni utáhnout. Jde to fakt ztuha, ale trim funguje jako švýcarský hodinky, takže je to pak "hračka"..
Jediný, v čem je zrada, je, jak psal Aldaran, že v reálným éru na tebe působí i vlivy okolí.. jak to nazval "řízení prdelí". A to, ačkoliv ve spoustě věcí nesouhlasim, musim potvrdit. Když jsem v tom poprvý seděl a byla zapnutá hydraulika, tak jsem se nestačil divit, co o všechno dělá.
Takže bych to shnrul.. Nemám sice papíry ani na větroně, ale troufnul bych si říct, že pokud má člověk spousty hodin odlítáno na addonech typu Dreamfleet, nebo PMDG (možná nově i PIC, ale ten jsem ještě netestoval), tak nejenže by byl schopne B737 uvést do chodu, ale dokázal by s ní, v normálních povětrnostních podmínkách přistát. |
|