Co aut. pristani, ovladani AP bez dotyku ruky se tu uz mnohokrat probiralo. Rucni letani v realu a na simu spolu nemaji mnoho spolecneho. Nebo maji, ale asi tolik jako opravdove rizeni auta a rizeni auta v Need For Speed. Co se tyka letove dynamiky (setrvacne sily, spozdeni v rizeni....) tak se chova Bulik podobne jako realna Z142. Realana Z142 podobne jako Ultralight. V podstate vsechny mensi era v FS jsou proti realu silene premotorovana, je velmi zjednodusene rizeni, resp. jsou v FS mnohem autostabilnejsi, ve FS v podstate neni problem s jakymkoli erem udelat krasnou 360 tku s tim aby byla kulicka uprostred, bez stoupani ci klesani.... V realu nato potrebujes mnoho hodin (mozna i desitek) aby se clovek naucil intuitivne beze zmeny vysky delat na sebe navazujici zatacky o naklonu 45 stupnu. S kniplem musis mrskat jak kdyz michas gulas, nohama do toho musis slapat jak do varhan a to vsechno v naprosto dokonalem souladu. Dalo by se predpokladat, ze ovladani letadla by ve FS melo byt mnohem slozitejsi (v pripade idealniho aerodynamickeho modelu) protoze v realu clovek ridi "prdeli" (pusobi odstredive sily, reaguje vestibularni ustroji, slysi hluk motoru, aerodynamicky hluk...) a absence techto vjemu by mela vse vyrazne stizit, ale je to naopak. Co se tyce pocasi, tam ma FS take velike rezervy, zejmena mam na mysli nehomogenitu vsduchove masy pri zemi. Kdo kdy pristaval v reale mi asi da za pravdu, ze neni li uplny olej tak to s erem vzdycky pekne cvici a jsou nutne okmazite a rychle zasahy pro korekci techto jevu, FS podle mne pouziva zasadne jen laminarni proudeni, ktere v praxi u zeme neexistuje. |
|