To je škoda, musíš si prostě nasimulovat dekompresi sám Jinak dekomprese je vyjímečný a velmi nebezpečný stav a proto existují a důkladně se navičují nouzové postupy, aby piloti byly schopni manévr provést. V podstatě je to rutina, podobně jako při výpadku motoru a neměl by to být problém zvládnout. V případě Heliosu, zjevně něco zanedbali a potom už bylo pozdě, ale je divné, že se o klesání ani nepokusili. Konstrukce letadla nemůže pamatovat úplně na všechno a počítá s dodržováním postupů. Bohužel se to v tomto případě nestalo nebo to byla nějaká hodně komlikovaná závada. Myslím že výsledek bude ten, že byla špatná údržba, došlo k jedné nebo více závadám a piloti na to špatně reagovali nebo vůbec nedostali signál o vážné závadě. To automatické klesání by nebylo omluvitelné ani v tomto případě, protože nad evropou je provoz natolik hustý, že není možné nechat letadlo jen tak svévolně začít klesat přes všechny hladiny dolů. Riziko srážky by bylo takové, že by místo jednoho letadla mohly být na zemi dvě i víc. |
|