No, já zase nevidím důvod, proč klesat ručně nebo na VS, protože prostě není možné si nastavit nějakou rychlost klesání a čekat, že letadlo nebude zvyšovat dopřednou rychlost. Např. těch 7000ft/min. není v nižších hladinách udržitelné, protože by letadlo příliš zrychlovalo. A právě režim LVL CHG zajistí maximální možnou rychlost klesání, ale aby nedocházelo k nárůstu dopředné rychlosti. Pokud by jsi klesal ručně, což samozřejmě nevylučuji a možná se to tak skutečně dělá, stejně budeš muset rychlost klesání postupně snižovat, protože jak už jsem psal, v nižších hladinách letadlo hůř brzdí, nebo-li lépe klouže. Takže ať klesáš ručně nebo pomocí VS, nemůžeš žádným způsobem klesnout rychleji, než s LVL CHG. Proto není důvod, tento režim nepoužít. Třeba můžou být jiné důvody, proč se k nuozovému klesání nesmí vůbec používat autopilot, ale pokud takové jsou , určitě mezi ně nepatří rychlost klesání, protože LVL CHG zajistí tu nejvyšší možnou. Jinak doporučuji pokus, klesat jednou pomocí LVL CHG a jednou ručně nebo pomocí VS, ale s tím, že musíš hlídat dopřednou rychlost. A uvidíš, že výsledek bude úplně stejný jako s LVL CHG, protože tento režim vlastně hlídá dopřednou rychlost a podle toho klesá. Ale asi by se hodil komentář od AJS, který si z výcviku určitě bude pamatovat, jak se to provádí |
|