No jo, ale musí ATC dát aspoń nějakým způsobem vědět, že má problém, např. min. přenastavením kódu na odpovídači. Protože pokud začně jen tak bez informování ATC klesat, než si toho ATC všimne a stihne nějak zareagovat, je o několik hladin níž, případně už na zemi i s jiným letadlem. Jasně že je to rozhodnutí kapitána, jestli to riskne bez ohlášení, ale vsadím se, že v povinnostech nouzového postupu při dekompresi určitě je, že musí klesání okamžitě hlásit. K tomu jsou signály may day To zase tolik času nezabere a mezi tím může nastavit autopilota, pokud by ještě navíc byl druhý pilot v bezvědomí. Ve dvou je to úplně v pohodě, jeden hlásí, druhý ladí autopilota. Ale i kdyby byl sám, je to otázka nasazení masky, stisku tlačítka mach/speed, natočení cílové výšky (14000), stisku LVL CHG a vysunutí spoilerů. I kdyby si s tím hodně hrál, zvládne to za deset sekund A buď po tom nebo před tím to může oznámit ATC |
|