Já po koupi nového železa zvažoval nový sim, XP11 jsem koupil hned ještě v Beta fázi a to jen kvůli tomu že do XP byla Tu-154 a vypadala hodně dobře. V beta fázi ale co chvíli něco nefungovalo, tak jsme zkoušel i alternativy. P3D a AeroFly jsem pořídil dema v "Bay" obchodu. P3D je tady spousta hezkých screenů, ale mi vadilo jak doskakují části modelů letadel a to, že to má všechny neduhy FSky. Jasně FS2004 v základní instalaci taky nevypadala nic moc, ale po stovkách (celkově pak spíše tisíci) utracených eur a dvoudenním hraní si s instalacema a konfigurací to vypadalo k světu. P3D věřím že také půjde odladit addony, ale XP11 v základu prostě vypadá líp a taky mi sedí jednoduché instalace pluginů, letadel a scenerek rozhlížení se myší, "free" mod kamery. Ani XP11 není dokonalé, ATC jde pořešit pluginem, ale chybějící mapu (protože default mapa co ukáže jen pár km kolem éra a na které nenaplánujete let je fakt naprd) je třeba řešit externími programy.
U AeroFly FS2 mi to připomnělo některé lítací "simy" na andoidu - to je vyloženě pro ty co se chtějí kochat orthem, oblast je ale omezená, když jsem se z default ameriky šoupnul nad Evropu tak nikde nic. Myslím, že v google earth si jde zalítat líp a se stejným efektem - i když nechme na hlavě - tak jak Google Earth umí zobrazit třeba štramberský lom, tak tuhle kvalitu jsem zatím neviděl v žádném simu. AF FS2 vypadá sice hezky, ale v érech v podstatě nic nefunguje. Tohle bych přesunul spíše mezi arkády - nechápu jak "vysoko na nebi" tohle může propagovat pomocí, cituji: "protože AeroFly FS 2 již dnes dokáže nabídnout to, co se nepodařilo žádnému z konkurenčních titulů (včetně P3D, FSX Steam, FS WORLD, či X-Plane)." Zajímalo by mě čím to AF FS2 předčí konkurenci, lítat na kouskem orta se 145 fps je sice fajn, ale v letadle nejde ničím hýbat a vzduchem se hýbe hodně arkádově. XP simuluje pohyb objektu v kapalině - laminárním proudění, FSky potažmo P3D pak simulují pohyb letadla nějakými tabulkami a algoritmy - prostě na pozadí běží nějaká simulace a nad ní další simulace systémů letadla. AF FS2 má vše dost zjednodušené - plyn dopředný pohyb, nahoru dolů, vpravo, vlevo, křidélka hýbou érem. 145+ fps pak jede proto, že se nikde nepočítá zda křídlo dává nebo nedává při dané rychlosti dostatečný vztlak, aby to zvedlo hmotnost letadla do vzduchu. Nikde nejede simulace elektrických, pneumatických, hydraulických obvodů atd. Přesto věřím, že si to najde své kupce. Ne každému se líbí týdny studovat systémy letadla, někteří žijí v jednoduchém světě, kde např. elektřina vzniká v zásuvce, a těmhle lidem se AF FS2 bude líbit neskutečně. |
|