Souhlas. U simulace byla vždy primární plynulost a akurátnost, jenže autoři se taky vždy snažili o nějaký ten WOW efekt a ten často prodával více než ty "primární simulátorové" věci. Můj první sim byl na 286 F29 Retaliator, pak na Pentiu FUII a FS98 - FUII proti FS98 vypadalo fantasticky, mělo ATC, detailní terén, vlny na vodě - ale bylo jen okolí San Franciské zátoky a se 4-5 letadly (Fokker Dr1 byl myslím nějaký addon). FS98 byla placka - sem tam budova, ale byla tu celá planeta a daly se doinstalovávat addony různých letadel. Pak přišel Jane´s USAF a já si nad detaily Vietnamu a okolí Las Vegas ucvrkával blahem. FS2000 už mělo nějaké pokusy o kopečky, ale stále to byla většinou placka, přitahovaly mě k tomu jen Concorde a hlavně plně klikací MD-11 se simulací systémů. Když pak přišla FS2002 s global meshem a autogenem a ATC, tak jsem se nemohl od VFR lítání trhnout, plynule přešel na FS2004 se kterou jsem strávil asi nejvíce času - 13 let. Dnes XP11 - letím online nějaký delší let a pořád mám situace kdy se na to zadívám a nevěřím vlastním očím co to umí graficky vykouzlit - ať už mraky, stíny v kokpitu a nasvětlení když vám za prdelí zapadá slunce, noční města s cestami, kde jsou auta v pohybu. A občas mi vadí, že vnímám detaily jako americký vlak v Evropě a pak si vzpomenu na začátky devadesátých let, jak jsme F29 museli ovládat na klávesnici dva lidi a naháněli jsme nepřátelský pixel, který představoval letadlo no a najednou je mi vše putna a jsem šťastný, že mám co mám. Protože ano simulátory udělaly neskutečný pokrok jak v simulaci, tak v grafickém zpracování a přiznejme, že hezký screen nebo video prodá více než tabulka detailně simulovaných jevů - to ocení jeden ze sta. Však ono AF FS2 je co - pokus jak se bude prodávat jen grafika bez simulace. |
|