No, zatím jasno nemám, páč v tom tvém komentáři je psáno: tzv. "Beta řízení" - a pokud tomu rozumím dobře, tak popisuješ zařízení, které umožňuje ovládat úhel náběhu vrtulových listů i v situaci, kdy pro nízké otáčky vrtule automatická regulace nefunguje. Myslels to tak?
Plete mne, že z jiných příspěvků a souvislostí spíš vyplývá, že "beta" by měl být nějaký režim práce vrtule. Režimů je jak známo 6, bez ohledu, zda jde o vrtuli písťáku, turbohřídele anebo zda je turbína jedno či dvouhřídelová (z toho spíš plyne, co si k tomu motoru jde dovolit... ).
Režim maximálního tahu
Režim maximální účinnosti
Režim nulového tahu (nař. rotor vrtulníku, když stojí na zemi s roztočeným rotorem)
Režim záporného tahu (revers ! )
Režim autorotace (zase ty vrtulníky, ale nejen ty)
Režim mlýnku
Pro připomenutí i já přilepím obrázek (je dobré to aspoň trochu znát, zcela nečekaně se mne na to zeptal se záludným úsměvem inspektor při přezkoušení na TOW, vykoktal jsem sice ne popořadě, ale všech 6 a to mne zachránilo )
takže jak to je?
Je ta "bety" ten systém ovládání - anebo je to nějaká oblast režimu práce vrtule?
Není to, doufám, jen nějaká kachna! |
|