Jojo, tak nejak. Kdyz si vezmes, ze mezi normalnim tahem dopredu a reverzem musi byt nejaky prechod, kdy ma vrtule leze pres +/-0°, tak nevytvari tah ani nereverzuje. Nicmene i tenhle rezim je kolikrat tak ucinny, ze reverz ani nepouzijem (turbina i na volnobeh tahne jak diva a proste ji ten tah staci jen vzit, viz treba i placacky na Citationech).
Nektere turbopropy betu za letu muzou (L410, Finist, Turbocmelak, PC6...), jine zase ne (Beeche, P46T, PC12,...).
Nazvoslovi je u motoru ruzne. U PT6 se pouziva "flight idle", "beta", "reverse". U M601 "flight idle", "flight beta", "ground beta". Ty Waltery zase tak moc v reverzu netoci na Ng, takze je to opravdu spis jen "pozemni beta" (=vrtule jde do vyssich zapornych uhlu, ale vykon motoru az zase tak moc nevyleze). Rozsah rezimu ve stupnich nastaveni listu bych musel sosat z prirucky. Je to co motor, to jina hodnota. |
|