Přibít plavající dopravák spoilerama k zemi není nejlepší, protože hrozí tvrdé přistání, odskok a kozel. Jediné správné řešení je opakovat. To ale chce solidní firmení kulturu, která to nebude postihovat, správný rozhodovací proces a silnou vnitřní disciplínu, která přebije nabubřelé ego, které je vlastní téměř všem pilotům.
Paradoxně jako nejlepší řešení se ukázalo pravidelné vyhodnocování zapisovačů, které třeba u nás (EU) už je povinné (ČSA mělo systém COMAFRA snad ještě na Tuplácích), které dokáže především odhalit špatné trendy u dané společnosti, a dlouhá přistání (long flare) patří mezi ty nejčastější. Ono čas od času, za jinak dobrých podmínek, long flare zase takový průser není a povede se každému. Průser je to na krátké dráze, za ztížených podmínek a zejména pokud je to dlouhodobá záležitost - to je pak příslovečné tahání čerta za ocas.
Bohužel jsem zažil půlroční provoz u jedné společnosti, která lety nevyhodnocovala, a zrovna long flare byl častý problém místních pilotů. A to byla "západní" společnost, tudíž to je problém neznající hranice. |
|