Člověče s tím únosem to fakt není sranda, letěl jsem tuhle s klukem od Air Berlinu, lítá tam i jeho brácha a ten měl nedávno takový zajímavý incident. Letěli z Německa na Kanáry a někde u Barcelony měli nějakou závadu, kvůli které se rozhodli přistát na Mallorce, protože tam měli základnu. Oznámili to ATC, a to jim dalo chvíli standby, a pak dostali takové zvláštní povolení, něco ve smyslu:
Točte doleva o 45°, po dotočení o 30° zahajte klesání do FL 170 vertikální rychlostí 500ft/min, po minutí FL 320 točte vpravo VOR XYZ a klesejte rychlostí 1500ft/min. Tázavě se po sobě podívali a provedli, co po nich chtěli. V určité fázi ATC řeklo, ať pokračují přímo na Mallorcu a zbytek klesání je bez omezení. Psali na to samozřejmě report, a vznesli dotaz, co to mělo být, jestli to mělo nějaký skrytý význam. Taky že jo. Po čase přišlo, že se tou dobou v Barceloně konal nějaký summit a měli obavu, zda se nejedná o nějaký únos a potřebovali si ověřit, že za řízením:
A. sedí někdo, kdo ví, jak příslušné instrukce splnit
B. dali jim možnost neplněním přesných instrukcí dát nenápadně vědět, že jim někdo míří pistolí na kebuli
V obou případech mě teda překvapilo, že podobná forma identifikace nám není známa.
Každopádně je fakt, že přesvědčit v dnešní paranoidní době ATC a příslušné složky, že se nejedná o únos, může být oříšek... |
|