Osobně jsem přesvědčený, že průměrně zdatný simpták, pokud bude vědět, jak se ovládá rádio a bude alespoň elementárně ovládat angličtinu, nebude-li teda nad ČR, a odolá pokušení vypnout autopilota a provede místo toho autoland, tak to na zem schopný přivést je. Pokud se tedy nebudeme bavit o dalších komplikacích, jako jsou závady, počasí, či nedostatečná vybavenost letiště a bude-li dotyčné letadlo vybavením alesoň B737/A320 a výše.
Kdysi jsem to zkoušel na trenažéru B735 s jedním známým, nebyl to tedy simpták ale aeroklubák, dělal jsem mu jakoby rádce ze země, ale jen verbálně, všecko si musel najít sám, a v pohodě to přivedl do 1000ft v ILS, správně nakonfigurované na autoland, takže by to dopadlo dobře za předpokladu, že udrží po přistání směr (což napoprvé, z oleje, nemusí být taková sranda). V těch 1000ft si to odpojil, že si zalétá, a ten zbytek už byl tristní a nedali jsme to. Roli v tom ale určitě hrála vizualizace trenažéru, kdo na ní není zvyklý, může mít zpočátku problém letět "vizuálně", v reálu je to lepší |
|