V podstatě jsem na tohle odověděl v sousedním příspěvku - ano, pomocí autopilota a autolandu v tom při správné funkci přístrojů není zásadní problém.
Pokud jde o ruční let, není to taky nic těžkého, jen je to trochu jiné z hlediska sil, setrvačnosti a odezvy řízení jako takové. U větších krav je díky tomu snadné dopustit se "overcontrollingu", tzn. přílišných zásahů do řízení, jež se míjejí účinkem a mají za následek destabilizaci letadla. Pak je všechno špatně. Snadným lékem na to je naopak řízení uvolnit a řídit plynulými změnami a čekat na správnou odezvu. S tím by mohl mít člověk, zvyklý na okamžitou reakci letadla a minimální strvačnost, problém. Stačí však velice krátký trénink, doslova pár minut s instruktorem a pár přistání, aby to letec malého éra dostal alespoň elementárně do ruky a získal cit a odhady, ale tento luxus by dotyčný zachránce neměl, a tak by to bylo komplikovanější. Neříkám nemožné, ale nejisté. Je to nastejno, jako by někdo, kdo dvacet let lítá jen dopraváky, skočil rovnou do Zenairu. To by asi taky nedopadlo dobře... |
|