Ne ne to je trochu jinak, to že polská posádka byla ve stresu je jasné. Další věc je to že se velitel letoun rozhodl jít někomu v letadle na ruku i přes fakt, že riskuje život svůj a navíc život ostatních na palubě je jen a jen jeho rozhodnutí, nikdo a nic ho nemůže zbavit odpovědnosti za zabití sebe a ostatních lidí. Tuším že se to dá právní terminologií nazvat jako zabití z nedbalosti.
Nikdo ho ovšem nenutil k chybám
- rozhodnutí provést AP i při počasí pod minima 100/1000m
- rozhodnutí klesat pod minima
- žádný APP briefink
- špatně naprogramovaný APP ve FMS (glide path)
- kontrola GP podle RA místo barometrického výškoměru
- ignorace TAWS varování
- ignorace povelu řídícího pro vyrovnání
- žádný CRM pro 4 člennou posádku
- mizerný výcvik
- nízký nálet posádky
- přítomnost neoprávněných osob v kabině a to i v době "sterility kokpitu"
Většina předpisů v letecké dopravě by zaplacena cenou nejvyšší protože byly zavedeny jako důsledek nehod nebo incidentů. Jejich ignorování vede do záhuby. Na hrdinství a dokazování si ega není v letectví místo.
|
|