Spíš kdyby si to myslel herec
Ale je to skutečně u dopraváků na kompu a v reálu tak odlišný? A zrovna v týhle konkrétní situaci totálních IMC podmínek? NDB Radionavigace by měla bejt jakž-takž podobná, pohled z okna kokpitu při dohlednosti 300m a spodní základně oblačnosti ve 100m taky - prd vidíš v reálu i v simu. NDB approach se zapnutým autopilotem se taky nemusí v případě Project Tupolev Tu-154 zas až tak moc lišit..
Jako neberte mě moc vážně, v reálu mám nalítáno jen pár hodin na Blaníku a na PG. Reálný tůčko jsem ani na autopilota nikdy neřídil - ale třeba se to fakt liší hodně - nekamenujte mě a případně řekněte v čem
Ať tady jen nemlátíme prázdnou slámu, můžeme zkusit rozebrat jakej je hlavní rozdíl při zaletění tohodle přiblížení na simu (v co nejvíc reálnejch meteo podmínkách, podle reálný approach mapy, s dodržováním všech postupů - prostě ARAIG) a v reálu.
Podle mě největší rozdíl nebude chování letadla (letěli na AP), ale psychologie - simpták se nemusí bát že se zabije, navíc má všechny ovládací prvky před sebou na monitoru a nemusí je hledat různě po panelech. Ale na druhou stranu je na to sám, oni tam na to byli 4. Kapitán řídí, kopilot hlídá hodnoty a případně upozorňuje kapitána když něco nesedí, palubní technik se stará o motory.. Co dělá v tupláku navigátor netuším, ale asi tam taky k něčemu bude, ikdyž asi ne v týhle fázi letu. Simpták to musí celý odedřít sám.
V pokoji do nás sice neprudí nervózní velitel vzdušnejch sil, ale jako spolupůsobící příčina virtuální letecký nehody může být i manželka, milenka nebo maminka která příjde s tím, že nechápe co nás na tom zírání do šedejch sraček před sebou baví a ať mažem vynýst smetí
Já se teda při svejch pokusech ve Smolensku bál jak sviňa i na simu, protože kdyby se ozvala strašná rána ve chvíli, kdy hypnotizovaně skenuju jedním okem mlhu před sebou a druhým přístroje, tak se o mě i v mejch 35 letech asi pokusí infarkt. Takže vlastně i simpták může umřít.
Z technickejch aspektů mě napadá rozdíl jen v přesnosti a odezvě přístrojů. Ve FS přesný a hned, v reálu ne.
Co se Meteopodmínek týče, tak jak sem psal nahoře, tak viditelnost bude +- stejná. Jiný bude asi trochu vliv větru a nějaké případné přízemní turbulence - ty ve FS zrovna nejlíp nasimulováný nejsou.
Dále v default FS není ta rokle, což je ale irelevantní protože radiovejškoměr neměli ke klesání co používat. Ale je možný že podle něj neletěli, že jen odečítal radio-vejšku kopilot, nebo kdo to má v popisu práce.
Takže suma sumárum když odhlídneme od psychologie, pokládám let s dopravákem ve FS a v reálu bez mimořádný situace (selhání systému nebo motorů) za téměř stejnej. Pojďte mi to zkusit vyvrátit jestli chcete - fakt se nechci hádat jen by mě zajímaly ty rozdíly Peace brothers, jak by řekl Tonde.. |
|